Uus meedia.
sta. Odavad arvutid ja piiramatu ning kiire internetiühendus koos tugeva majandusega 1990ndate lõpus ja 2000ndate alguses lubas interneti kasutusel massiivselt kasvada. Veebiuudiste lugemisele kulunud aeg on rohkem kui kahekordistunud aastatel 1998–2006.
Sotsiaalmeediast ja veebiuudistest on saanud kaasaegse ühiskonna lahutamatu osa. Uue meedia ja eriti sotsiaalmeedia olemasolu, on trükitud ajakirjandusele suur konkurent. Lugemisharjumused tunduvad muutuvat, kuna kasutajad pöörduvad tasuta uudiste ja teabe saamiseks interneti poole. Uusmeedia, alternatiivne uudisteallikas ja teave pole mitte ainult tasuta, vaid toimib ka kiiresti. Sotsiaalmeedia ja veebiuudiste kiire või nn "vahetu" kättesaamine on muutnud uusmeedia ülemaailmaliseks nähtuseks.
Traditsiooniline meedia võimaldab ettevõtetel sihtida laia sihtrühma reklaamtahvlite, trükireklaami, telereklaamide ja muu kaudu. Võrdluseks - uus meedia võimaldab ettevõtetel sotsiaalmeedia, tasuliste veebireklaamide ja otsingutulemuste kaudu sihtida kitsast sihtrühma. Näiteks võib võtta nähtuse, kus leiad ennast nägemas reklaame toodetest, mida oled otsingumootorist viimati otsinud.Kui rääkida uue meedia negatiivsest mõjust traditsioonilisele meediale siis tuleb mõttesse nii mõnigi asi.
Kuna uus meedia on tüüpiliselt tasuta ja kergesti kättesaadav siis on see suur oht trükitud meediale, nagu ajalehed jm ajakirjandus. See väide on ka tõestatud, sest 2008 viimastel ja 2009 esimestel kvartalitel vähenes päevane ajalehtede ringlus USA-s 7%. Ajakirjade ja ajalehtede lugejad vähenevad, sest aina vähem noori, kuid ka vanu inimesi tarbib traditsioonilist meediat. Noored kasvavad ülesse uue meedia keskel, ning ei tunne puudust ajakirjandusest, sest uudised ja suhtlusvõrgustikud on koondatud ühte kohta - veebi.
Samas on uus meedia traditsioonilisele meediale ka positiivselt mõjunud. Uus meedia tegi tee traditsioonilise meedia laienemisele. Tänapäeval on igal ajalehel, raadiosaatel või uudistekanalil oma enda veebileht, mille kaudu edastatakse infot ja ühendutakse oma publikuga, mis võimaldab traditsioonilisel meedial siiski tänapäeva maailmas ellu jääda.
Ilmselt suurim sotsiaalmeedia mõju traditsioonilisele meediale ja sisule on see, et tänapäeval on igaühel hääl. Vahet pole, kas räägime Twitterist, Facebookist, YouTubeist või muust, on iga eelnimetatud platform pakkunud inimestele platformi, kus nad võivad oma sisu või arvamusi jagada. See on tõesti löönud väga mitmekesise ja küllastunud keskkonna, kuid sotsiaalmeedia on löönud uue ja huvitava "influencerite" laine sotsiaalsetes valdkondades.
Kasutatud kirjandus:
https://www.webfx.com/internet-marketing/traditional-media-vs-new-media.html
https://www.shiftcomm.com/insights/social-media-changed-traditional-media/
https://www.researchgate.net/publication/309014723_The_Impact_of_New_Media_on_Traditional_Media
https://www.idosi.org/mejsr/mejsr22(4)14/20.pdf
Kommentaarid
Postita kommentaar